یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

چگونه استرس امتحانات را در دوران آموزش‌های مجازی کنترل کنیم؟

استرس امتحانات

برخی از دانشجویان در ایام امتحانات به دلایل مختلف، استرس‌های آسیب‌زایی را تجربه می‌کنند. با توجه به این که آن‌ها در دوران قرنطینه با آموزش مجازی اقدام به یادگیری دروس کرده‌اند، این مهم می‌تواند استرس ناشی از کرونا را به بالاترین حد خود برساند.

به گزارش مفدا شهرکرد، سرپرست مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و امتحانات به صورت مجازی، در رابطه با علل استرس در این ایام، این‌گونه توضیح داد: «تبعیت نکردن از ساختار مشخص حین آموزش‌های مجازی و عدم رعایت زمان‌بندی و قانون در کلاس‌های آنلاین، یکی از مواردی است که باعث ایجاد اضطراب در دانشجویان می‌شود. دوری از همکلاسان و انزوای اجتماعی در دوران قرنطینه نیز می‌تواند بر این استرس بیافزاید. بی‌حوصلگی، نبود تمرکز و پایین بودن انگیزه درس خواندن در دوران قرنطینگی نیز سایر عللی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.»

دکتر زهرا داودی ادامه داد: استرس امتحان حالت ناخوشایندی است که اکثر دانشجویان ‌ در ایام امتحانات تجربه می‌کنند. استرس زیاد می‌تواند عوارض خطرناکی از جمله سردرد، سرگیجه، دل درد، حالت تهوع، تنگی نفس و تپش قلب را برای این افراد به دنبال داشته باشد.

او راه‌های زیر را برای کنترل استرس به دانشجویان پیشنهاد کرد:

۱) محدود کردن استفاده از موبایل در ایام امتحانات

۲) کاهش استفاده از نرم‌افزارهای ارتباطی

۳) استفاده از مدیریت زمان

۴) داشتن رژیم غذایی سالم

سرپرست مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بخش مهمی از استرس امتحانات، ارتباطی با کرونا ندارد و مبنای کاهش آن مطالعه بیشتر دروس است؛ یعنی دانشجویان نباید همه چیز را به شب امتحان موکول کنند.

وی افزود: خواندن دروس و بیدار ماندن دانشجویان تا صبح باعث فعال شدن حافظه کوتاه مدت می‌شود، اما به مرور منجر به فرسودگی ذهن و کاهش تمرکز خواهد شد. شب قبل از امتحان باید خواب و استراحت به میزان کافی داشته باشید، چرا که بر اساس مطالعات انجام شده، خواب کافی باعث تثبیت دانسته‌ها و اطلاعات می‌شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.